Oftest stillede spørgsmål2019-04-27T12:34:32+01:00

Oftest stillede spørgsmål

Har du et spørgsmål der ikke er nævnt her på siden, er du velkommen til at kontakte Bestyrelsen.

Er der haver til salg i Lilletoften, og hvem står for salget?

Der sættes opslag op ved fælleshuset i Lilletoften, både af haveejerne og af bestyrelsen om auktionshaver. Det er også muligt, at de er at finde på nogle af internettets vidunderlige salgssider, som eksempelvis gul og gratis, dba, osv.

Salg er mellem dig og ejer af haveloddet. Bestyrelsen har intet med selve salget at gøre, men bliver først indblandet, når en overdragelse skal finde sted.

Må der bygges i Lilletoften?

Vi har pt. en sag om byggesager kørende med Odense kommune. Status for sagen mellem foreningen og kommunen er, at vi stadig afventer hvad der kommer til at ske.

Vi har advokat på sagen, og så længe sagen kører er der bygge stop. Vi har indsat et svar fra kommunen nedenfor, så I kan se, hvad der kræves for at må bygge.

 “Lilletoftens bestyrelse kan ikke længere på egen hånd udstede en byggetilladelse. Nyt byggeri vil kræve, at du først søger dispensation fra fredningen af Odense å. Det kan du læse mere om her: fredningsnaevn.dk

Dernæst skal dit byggeri også have landzonetilladelse for at være lovligt. Landzonetilladelse skal søges hos Odense Kommune: odense.dk

Hvis der bygges nyt i Lilletoften nu er det kun lovligt opført, hvis der er både dispensation fra Fredningsnævnet og landzonetilladelse fra Odense Kommune. Men som sagt er vi midt i en proces som kan medføre at det bliver anderledes i fremtiden.

 Henvendelser til bestyrelsen

Spørgsmål til bestyrelsen kan ske i de planlagte kontortider. Uden for kontortid skal henvendelse ske enten pr. brev i postkassen eller via kontakt siden.

Denne hjemmeside bruger cookies
Du kan mere om det her
Acceptér